ipad-for-special-needs

وقتی لوییز اسمیت (Louis Smith) می‌شنود که در فروشگاه مادری از فرزند خود می‌خواهد که ساکت باشد، احساس می‌کند باید به او چیزی را گوشزد کند. 

او می‌گوید: «میخواهم به آنها بگویم مراقب آرزویی که می‌کنند باشند.»

تونی، دختر خانم اسمیت، به خاطر اوتیسم سال‌ها از ناتوانی گفتاری رنج می‌برد.

دیدن بی‌تابی دخترش هنگامی که به چیزی نیاز دارد و نمی‌تواند آن‌ را بیان کند بیش از حد برای خانم اسمیت نا امید کننده است. 

 

برای اینکه تونی قادر به برقراری ارتباط باشد، خانواده اسمیت یک دستگاه کمک ارتباطی به ارزش ۷ هزار دلار خریداری نموده‌اند. اما به هیچ عنوان از عملکرد این دستگاه بسیار گران قیمت راضی نبودند.

سپس خانم اسمیت در یک انجمن خیریه کودکان استثنایی توسط یکی از دوستانش با آیپد (iPad) آشنا شد. 

خانم اسمیت یک برنامه کاربردی را بر روی آیپد نصب کرد و آنرا تبدیل به دستگاه ارتباطی فوری نمود که بسیار کاربر پسندتر بوده و به سادگی قابل حمل می‌باشد.

آیپد زندگی آنها را تغییر داد.

خانم اسمیت می‌گوید: «وقتی شما کودکی دارید که راهی برای ارتباط با شما ندارد تا در هنگام دردکشیدن، گرسنگی یا خستگی شما را آگاه کند زجرآور است. اینکه فرزند شما برای اولین بار در زندگی‌اش می‌گوید به چه چیزی نیاز دارد فوق‌العاده است.»

پس از خرید آیپد، اولین برنامه‌ای که خانم اسمیت بر روی آن نصب نمود برنامه‌ای به نام (First World Deluxe) بود. این برنامه قادر است بلافاصله  پس از  قرار دادن حروف در یک قسمت، آن لغت را هجی ‌کند.

در حال حاضر تونی ۱۲۲ برنامه بر روی آیپد خود دارد. تونی از برنامه دیگری به نام (My Video Schedule) استفاده می‌کند.

خانم اسمیت می‌گوید: «او دچار اختلال روان رنجوری است و این برنامه تصاویری از برنامه‌های روزانه او را  به او نشان می‌دهد و به او می‌گوید که در طول روز چه کارهایی را باید انجام دهد. این برنامه آرامش خاصی به او داده و به کاهش اضطراب افراد خانواده کمک کرده است.»

این وسیله  حدود ۵۰۰ دلار ارزش دارد و بسیاری از برنامه‌هایی که برای این مشکلات بکار می‌روند رایگان بوده و یا ارزشی کمتر از ۱۰ سنت دارند.

منبع : michigansthumb.com

(Visited 47 times, 1 visits today)