جشنواره‌ی فیلم کودکان پراویدنس (PCFF) تنها جشنواره‌ی مختص فیلم‌های کودکان در انگلیس از ۱۶ تا ۲۱ فوریه برگزار می‌شود.

این خبر بسیاری خوبی برای والدین انگلیسی است چرا که می‌دانند چگونه فرزندانشان را در طول تعطیلات مدرسه سرگرم کنند. این جشنواره سومین همایش خود را امسال برگزار می‌کند و توسط علاقه‌مندان و صاحب‌سبکان در زمینه فیلم کودک راه‌اندازی شد. این جشنواره در سه رشته انیمیشن، مستند و فیلم کودک برای مخاطبان ۳ تا ۱۸ سال برگزار می‌شود. در سال گذشته ۳۰۰۰ شرکت‌کننده را به خود جذب کرد.

در جشنواره امسال ۱۷ فیلم بلند و ۴۴ انیمیشن کوتاه از کشورهای مختلف جهان شرکت کرده‌اند. انیمیشن کوتاه فرانسوی به نام قصه‌های شب، قصه پلنگ راه‌راه از آمریکا، سوسمارها از اعتصای برمی‌گردند از آلمان و پسر روح که برگرفته از یک داستان بومی آفریقایی است و یک جوان آلمانی آن را کارگردانی کرده است رقیبان اصلی این جشنواره هستند. امسال این جشنواره بسیار پربارتر است و برخی از انیمیشن‌ها از استونی، بنگلادش و دبی در این رقابت شرکت می‌کنند. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این جشنواره این است که به دو بخش جشنواره و مراسم تقسیم می‌شود.

مراسم این جشنواره برای کودکان و نوجوانان اوقات بسیار شاد و تکرار نشدنی را فراهم می‌کند. بسیاری از رقبای نمایش تئاتر و فروش‌گاه‌های مخصوص کودکان و نوجوان در این جشنواره حضور دارند و برنامه‌ها و کالاهای خود را معرفی می‌کنند.

 

(Visited 39 times, 1 visits today)