آینده‌ات را چگونه می‌بینی؟ این سوالی است که برای کودکان ژاپنی بسیار آشنا است. سوالی که با عبارت رویای آینده‌ات چیست پرسیده می‌شود.

الفبا: کودکان ژاپنی با ۸۰ نقاشی علاوه بر تشکر از کمک جهانیان در طول این یک سالی که از زلزله و سونامی ژاپن می‌گذرد، سعی کرده‌اند تا به این سوال نیز پاسخ دهند. این نقاشی‌ها با مضمون تشکر از جهانیان، پیوند دوستی و رویای آینده کودکان ژاپنی کشیده شده‌اند. برای اولین بار در اکتبر ۲۰۱۱ مشابه این نمایشگاه در توکیو برگزار شد و بیش از ۱۰۰ هزار بازدید کننده داشت. نقاشی‌های این سری، شهرهای آباد شده ژاپن را نشان می‌دهند. ساختمان‌ها، پارکها، جاده‌ها و البته شکوفه‌های گیلاس که دیگر در این موقع از سال وقت جوانه زدنشان است نیز در نقاشی‌ها دیده می‌شوند.

b_550_300_16777215_00___images_stories_art_dreams-large.jpg

یک سال پیش زلزله شهر اوناگاوا را بیش از هر جای دیگر لرزاند. میتسوکی ۱۰ ساله که یکی از هزاران کودکی است که در این شهر زلزله وحشتناک را تجربه کرد رتبه پنج را در میان بهترین نقاشی کودکان کسب کرد، نقاشی این کودک سراسر رنگ است و بالای این نقاشی نوشته است که می‌خواهد شهرش دوباره بدرخشد و دوباره درخت‌های گیلاس شکوفه دهند. نقاشی این کودکان در آژانس خبری صلیب سرخ ژاپن در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت و کپی آنها به بیش از ۱۰۰ سفارتخانه و کنسولگری در سراسر دنیا فرستاده شده‌ است.

b_550_300_16777215_00___images_stories_art_thank_you_from_japan.jpg

ماریکو کانکو مشاور صلیب سرخ ژاپن اظهار داشت: با وجود اینکه این کودکان در سنین پایین تجربه غمی سنگین را به دوش می‌کشند، در نقاشی‌هایشان امید موج می‌زند و خوش‌بینی را در آنها می‌توان به وضوح دید. نقاشی یک دختر بچه کلاس پنجمی شامل ۱۳ پاکت نامه است که روی آنها با زبان‌های مختلف کلمه متشکرم نوشته شده‌ است.

این نمایشگاه در روزهای ۱۰ و ۱۱ مارس از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر در منطقه کومموراتی پارلمان هیل برگزار خواهد شد. منبع: ottawacitizen.com

(Visited 102 times, 1 visits today)