الفبا: “قیام نگهبانان”، جدیدترین محصول کمپانی “دریم ورکز” در فستیوال فیلم کن امسال رونمایی شد.

این فیلم بر اساس یک مجموعه کتاب کودک با عنوان “نگهبانان کودکی” نوشته بیل جویس ساخته شده است. از این کتاب میلیون‎ها نسخه در سراسر جهان به فروش رسیده است. اما در فیلم “قیام نگهبانان” به قهرمانان داستان شخصیت‎های بسیار مدرن داده شده است.

سانتا کلاوز، خرگوش عید پاک، پری دندانی و آدم شنی همگی برای نجات جهان از دست شیطان داستان پرماجرایی را می‎سازند. الک بلدویش صداپیشه شخصیت “سانتا کلاوز” که در این فیلم “شمال” خوانده می‎شود معتقد است که :” فیلم های انیمیشن جای کتاب را در زندگی فرهنگی کودکان امروز گرفته است.”

در قیام نگهبانان، “شمال” یک لهجه قدیمی روسی با ظاهر یک مرد با جثه سنگین و خالکوبی‎هایی در سراسر بازوهایش دارد اما شخصیت او شاد و دلپذیر است و ارتشی از جن و پری به او در ساختن اسباب بازی کمک می‎کنند.

خرگوش عید پاک هم با صدای هیو جکمن شخصیت یک کابوی با پیشینه استرالیایی را دارد. ایزا فیشر صداپیشه پری دندانی است که دندان‎ها را از زیر بالش بچه‎ها جمع می‎کند و از آنها به عنوان گنجینه حیاتی تجربیات و خاطرات کودکان نگهداری می‎کند. آدم شنی با صدای جک فورست که برآورده کننده آروزها و رویاهاست، این تیم نگهبانان را کامل می‎کند و آنها با شیطانی که تصمیم گرفته همه دنیا را بگیرد مبارزه می‎کنند.

پیتر رمزی کارگردان فیلم در مراسم نمایش صحنه‎های منتخب آن در کن توضیح می دهد: “ایده فیلم دوباره نویسی و دوباره‎سازی این شخصیت‎ها بود. آنها ابرقهرمان‎هایی هستند که قدرت خود را از باور کودکان به خودشان بدست می‎آورند.”

از محبوب ترین ساخته‎های دریم ورکز می توان “شرک” و “ماداگاسکار” را برشمرد. فیلم “قیام نگهبانان” برای انتشار در ماه نوامبر و برای بازار کریسمس برنامه ریزی شده است.

(Visited 71 times, 1 visits today)