کتاب ۲۸ صفحه‌ای « عزیزم، عسل برایت خوب است»، کتابی‌ است پر از رنگ درباره زنبورهای عسل و خواص عسل، برای کودکان ۳ تا ۶ ساله. بسیاری از کودکانی که در مناطق شهری زندگی می‌کنند، اطلاعی درباره منشاء عسل ندارند، اغلب آنها گمان می‌کنند عسل از مغازه‌ها به وجود می‌آید!

عده‌ای هم حدس می‌زنند که این ماده خوشمزه و شیرین را کارخانه‌ها تولید می‌کنند و گاهی تصور می‌کنند عسل را خرس‌ها به وجود می‌آورند. اما والدین می‌توانند به وسیله این کتاب جذاب و متفاوت با زبانی شیوا، رسا و ساده به کودکانشان بیاموزند که عسل چگونه به وجود می‌آید.

به گزارش الفبا، «روث تن» نویسنده با ذوق این کتاب، با زبانی قابل درک برای کودکان، از ابتدای پیدایش عسل و خواص آن توضیح می‌دهد. این کتاب مبنایی تصویری دارد و با تصاویر جذاب، به طور فیزیکی کودکان را درگیر موضوع می‌کند. نویسنده این کتاب طی یک مصاحبه خبری با شبکه سی‌ان‌ان، هدفش از نوشتن این کتاب را جایگزین شدن این ماده طبیعی و مغذی به جای داروهای شیمیایی و مضر برای کودکان معرفی کرده است.

او می‌گوید: ” اگر والدین و کودکان درباره خواص عسل اطلاعات کافی داشته باشند، بدون تردید این ماده را در برنامه رژیم غذایی روزانه‌شان می‌گنجانند. عسل یک غذای مفید برای کودکان بوده ودر رشد آنها تاثیر بسزایی دارد و بهتر است به جای شکر در غذای آنان استفاده شود.”

پژوهشگران آمریکایی نیز تاثیر عسل را در تغذیه کودکان مورد بررسی قرار دادند. در این تحقیق در آغاز نصف قاشق قهوه خوری در هر ۲۴ ساعت و رفته رفته تا دو قاشق افزایش داده شد. کودکانی که با عسل تغذیه شدند به واسطه حالت شادی بخشی که در دستگاه گوارش آنها دیده شد هیچگاه نشانه نفخ در روده آنها مشاهده نگردید. «میکائلیس» پژوهشگر آمریکایی عسل را برای درمان عفونت و گلو درد کودکان به کار برده و نتیجه خوبی به دست آورده است.

عسل هایی که از گل‌های خوشبو به دست آمده‌اند آرام بخش هستند و بچه‌های نا آرام پس از خوردن آنها به زودی به خواب می‌روند.

29

 

(Visited 36 times, 1 visits today)