سازمان‎های امدادرسانی روز ‍‍پنجشنبه هشدار دادند که بحران کمبود منابع در بزرگترین اردوگاه پناهندگان جهان واقع در کنیا، انسان‌ها وامنیت بی ثبات منطقه را تهدید می‎کند.

هشت نهاد بین‌المللی شامل سازمان CARE، کمیته نجات بین‎المللی، اکسام و سازمان نجات کودکان طی بیانیه‎ای مشترک اعلام کردند که «با توجه به اینکه جمع آوری پول برای ارایه خدمات اضطراری دو تا سه ماه زمان برده است، جان ده‎ها هزار نفر در خطر قرار گرفته است.»

آنها هشدار داده‎اند که کمبود بودجه‎ای معادل ۲۵ میلیون دلار زندگی حداقل ۲۰۰ هزار نفر را که اغلب سومالیایی هستند و از گرسنگی و جنگ فرار کرذه‎اند به حطر می‎اندازد. در بیانیه منتشر شده از سوی این سازمان‎ها با اشاره به هجوم دسته جمعی ۱۶۰ هزار سومالیایی به کنیا و رشد بیش از سی درصدی جمعیت اردوگاه، هشدار داده شده که «کاهش کمک‎های انسان دوستانه سلامتی، امنیت و جان انسان‎ها را به خطر انداخته است.»

در حالی که سومالیایی‎ها در حال فرار از خشونت، خشکسالی و قحطی شدید هستند، امدادگران هشدار داده‎اند که با توجه به وجود جنگ و کاهش شدید بارندگی طی چند ماه گذشته، سومالیای جنوبی با خطر ظهور مجدد بحران گرسنگی در ماه‎های آینده روبرو است.

این بیانیه می‎افزاید: «شرایط کنونی در اردوگاه داداب غیر قابل دفاع است: بیش از ۴۶۵ هزار پناهنده در این اردوگاه حضور دارند. وضعیت امنیت، شکننده و بی ثبات است و جابه‎جایی امدادرسانان با محدودیت روبروست.»

ماه گذشته در تازه‎ترین رویداد از یک سلسله عملیات آدم‎ربایی، افراد مسلح چهار امدادگر خارجی را در این اردوگاه ربودند.»

africa_water_girl-ashz-090602

(Visited 50 times, 1 visits today)