به گفته یکی از مقامات سازمان بهداشت جهانی، قربانیان بیماری ناشناخته‎ای که تا کنون جان ده‎ها کودک را در کامبوج گرفته‎است به بیش از نیمی از استان‎های این کشور تعلق دارند.

جوی ریواکا کامینده، یکی از کارشناسان سازمان بهداشت جهانی در منطقه پاسیفیک غربی و مانیلا به بیزنس ویک می‎گوید: “۵۷ بیمار اول به ۱۴ استان از ۲۴ استان کامبوج اغلب از استان‎های جنوب شرقی شامل کامپونگ چام، کامپونگ اسپو و پری ونگ هستند.”

به گفته او اولین هشدارها از سوی بیمارستان کودکان کانتا بوفا واقع در پایتخت به وزارت بهداشت داده شده است. کارشناسان بهداشت در حال جستجو برای یافتن دلیل مرگ این کودکان هستند که به گفته کامینده ممکن است در اثر ترکیبی از چندین بیماری باشد. او می‎افزاید که در سال‎های اخیر هیچ موردی به این وسعت در کشورهای آسیایی مشاهده نشده است و تاکنون هیچ نشانه‎ای مبنی بر شیوع بیماری و انتقال آن از یک فرد به فرد دیگر مشاهده نشده است.

بهاتای سوی، یک از سخنگویان سازمان بهداشت جهانی امروز اعلام کرده است که این سندرم ناشناخته از ابتدای ماه آوریل در ۶۷ بیمارستان گزارش شده است و ۶۶ نفر جان خود را از دست داده‎اند.

تاکنون کالبدشکافی انجام نشده است

نیما اصغری سرپرست تیم پزشکی بیماری‎های نوظهور سازمان بهداشت جهانی در کامبوج می‎گوید که تا به‎حال جسد هیچ یک از جانباختگان کالبدشکافی نشده است. به گفته او، مقامات بهداشتی در حال مرور داده‎های بیمارستانی و درمان‎های صورت گرفته و نیز گفت‎وگو با بستگان بیماران هستند تا اطلاعاتی را درباره وقایع روی داده از زمان ظهور بیماری و بستری شدن کودک به‎دست بیاورند: “همان‎گونه که قابل تصور است، این کار زمان می‎برد و ما هنوز در مرحله تحلیل داده‎ها هستیم.”

کامینده می‎گوید: در مورد کودکانی که با علائمی نظیر تب شدید، دشواری تنفس و مشکلات عصبی در بیمارستان بستری شده‎اند تابع تنفسی به سرعت رو به وخامت رفته است. مروری بر ۵۷ مورد نشان می‎دهد که ۴۶ نفر در عرض ۲۴ ساعت پس از بستری شدن جان خود را از دست داده‎اند و بقیه نیز پس از تنها سه روز به همین سرنوشت دچار شده‎اند. این کودکان بین سه ماه تا هفت سال سن داشته‎اند.

کامینده می‎گوید که سازمان بهداشت جهانی در حال همکاری با وزارت بهداشت کامبوج است و آماده ارائه و خدمات پشتیبانی و دسترسی به متخصصین بین‎المللی، مدیریت بالینی و داروهای مورد نیاز است.data

(Visited 70 times, 1 visits today)