انیمیشن عصر یخبندان جدید که چهارمین قسمت از این مجموعه را به تصویر می‎کشد، رانش قاره‌ای نام دارد و از تاریخ ۱۳ جولای به نمایش درآمده است. داستان از این قرار است که، هنگامی که در اثر آب شدن یخ‌ها زمین به چند قطعه تقسیم می‌شود، مانی ماموت پشمالوی قصه ما خود را روی قطعه یخی شناور می‌یابد. الی و فرزندش پیچز، با جدا شدن یخ‌ها از هم هنوز هم در سرزمین اصلی قرار دارند. اما خیلی زود مانی و الی یکدیگر را پیدا می‌کنند، با وجود تلاش بسیار برای جلوگیری از جدایی بار دیگر از هم جدا می‌شوند و درست در لحظه جدایی مانی در گوش الی زمزمه می‎کند که مهم نیست چقدر طول بکشد اما من دوباره شما را پیدا خواهم کرد.

از همان لحظه به بعد مانی تمام وقتش را صرف دوباره پیوستن به خانواده‎اش می کند. درست است که یک انیمیشن خوب برای کودکان انیمیشنی است که روابط مثبت والدین و فرزندانشان را به تصویر بکشد اما این قسمت از عصر یخبندان نسبت به دیگر انیمیشن‎ها متفاوت است، چرا که وابستگی شدید مانی و الی به دخترشان پیچز اصلا معمولی نیست و دلیل آن این است که این داستان در اصل در حال نقل گذشته‎های بسیار دور است و به گونه‎ای این باور را به کودکان می‎دهد که علاقه والدین به فرزندانشان به زمان‎های بسیار بسیار دور باز می‎گردد.

کلی لوسلی مدیر برنامه‎های صنعت انیمیشن دیزنی و پیکسار می‎گوید: این دو شرکت سازنده فیلم‎های انیمیشن روند نسبتا مناسبی را برای ساخت انیمیشن انتخاب کرده‎اند و در آن رابطه عاطفی بین والدین و فرزندانشان را به صورت محسوس و پر رنگ نشان می‎دهند و به نظر من دلیل این امر در سنت داستان‎سرایی و افسانه‎سرایی گذشتگان ما ریشه دارد.

(Visited 568 times, 1 visits today)