th.jpg

این هم از همان زمان‎هایی بود که به صورت سنتی یک پدر و پسر با هم وقت می‌گذرانند، با این تفاوت که پسر ۲ ساله با صبر و حوصله آویزان شدن والدینش از تاپ و سر سره و دیگر وسیله‌های بازی را تماشا می‌کند. چند متر آن طرف‌تر، مردی با موهای سپید در حال بازی با الاکلنگ است و دو مرد دیگر تلاش می‌کنند تا از میله‌های بازی بالا بروند. بی‌خیال رژیم‌های غذایی، سبک زندگی سالم، توصیه‌های پزشکی و دیگر فعالیت‌ها شوید، به زمین بازی بروید و حالا شما شروع کنید به بازی کردن.

شهردار نیویورک برای اولین بار شاهد زمین بازی مخصوص والدین است و در تلاش است تا این طرح را طی ۱۸ ماه آینده در تمام پارک‎های این شهر گسترش دهد. شهردار نیویورک می‌خواهد والدین را از روی نیمکت‌های پارک بلند کند، آنها را از این حالت خاموشی، بی حرفی و بی تحرکی خارج کند و لذت بازی در دوران کودکی را بار دیگر به آنها بچشاند.

این زمین‌های بازی کاملا شبیه زمین بازی کودکان طراحی شده‌اند و استانداردهای آنها مطابق با نیازهای انسان‌های بالغ است، حتی تولید کنندگان این وسایل بازی، تولید کنندگان وسایل بازی برای کودکان هستند. تاکنون هیچ زمین بازی اینچنینی برای بزرگسالان در هیچ جای دنیا وجود نداشته است. کسی این گونه به نیازهای بزرگترها نمی‌اندیشید. وجود این زمین‎ها علاوه بر روحیه مثبتی که به استفاده کنندگان از این وسایل می‌دهد، روش مناسبی برای داشتن سبک سالمی از زندگی کردن نیز هست، چرا که با انجام این فعالیت‌ها، می‌توان با چاقی که معزل جامعه امروزی هست، مبارزه کرد.

دکتر دیوید لودویگ، استاد دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد می‌گوید: همیشه افراد برای شروع یک دوره ورزشی و رفتن به ورزشگاه حالت تدافعی می‌گیرند، نکته جالب اینجاست که آمیختن ورزش با خنده و اینگونه فعالیت‎های سرگرم کننده ترس ابتدایی و واکنش ابتدایی از ورزش کردن را به راحتی از بین می‌برد.

(Visited 54 times, 1 visits today)