شوریا ماهانوت، تنها پنج سال دارد اما با ضربه‎های قلم مو و رنگ‎هایی که با بی‎دقتی می‎پاشد نقاشی‎های شگفت‎انگیزی خلق می‎کند. این نابغه کوچک که از سوی رسانه‎های هندی “پیکاسوی هند” لقب گرفته‎است به تازگی توانسته لاکسمن کارتونیست مشهور هندی را تحت تاثیر کارهای خود قرار دهد و یک قلم مو با امضای  این هنرمند را هدیه بگیرد.

به گزارش کانال تلویزیونی CNN-IBN، شوریا با الهام از پدر هنرمند و خواهران برزگترش در سن سه سالگی اولین اثر هنری خود را با استفاده از رنگ و قلم مو خلق کرد. پدر شوریا می‎گوید: “یک روز همسرم یک نقاشی را با این توضیح که شوریا یک نقاشی مفهومی خوب ساخته است روی فیسبوک منتشر کرد. در آن زمان من در مومبای بودم. از او پرسیدم که آیا این نقاشی واقعا کار شوریا است و همسرم به من اطمینان داد که نقاشی متعلق به اوست. پس از آن بود که تصمیم گرفتیم پسرمان را بیشتر تشوق کنیم.

زمانی که دختر لاکسمن شوریا را دعوت کرد، پیکاسوی کوچک یک شاهکار دیگر خلق کرد. کارتونیست مشهوری که توانسته بود با کاریکاتورها و طنزهای خود مردم هند را بخنداند به شدت تحت تاثیر استعداد و توانایی شوریا قرار گرفت و به گفته پدر شوریا برگزاری یک نمایشگاه مشترک در ماه آینده در مومبای را پیشنهاد داد.

اوشا، دختر لاکسمن می‎گوید: “از طرف پدرم می‎توانم بگویم که این کودک بسیار با استعداد است و او راه درازی را در پیش رو دارد.”

خانواده این هنرمند کوچک با صدها نقاشی در کارنامه‎اش به او افتخار می‎کنند. پدر شوریا می‎گوید: “یک هنرمند در همه نقاشی‎های خود یک سبک مخصوص به خود را حفظ می‎کند اما برای یک کودک نگه داشتن یک سبک ویژه دشوار است.”

به نظر می‎رسد که شوریا در کنار چنین خانواده حامی و پشتیبان و بومی از رویاها، آینده منحصربفرد و درخشانی در پیش رو داشته باشد.

b_550_300_16777215_00___images_stories_life_581119_353737898028575_1421514742_n.jpg

(Visited 79 times, 1 visits today)