بیژن نعمتی شریف – هنرمند نقاش، مجسمه ساز و عروسک ساز – پس از سال‌ها مبارزه با سرطان، بامداد – ۲۴ مرداد ماه – در منزل شخصی‌اش درگذشت.

به گزارش الفبا، بیژن نعمتی شریف که چند سالی با تومور مغزی دست و پنجه نرم می‌کرد، تیرماه سال جاری پیش با وخیم شدن حالش به بیمارستان «آتیه» تهران منتقل شد و سپس با دستور پزشک به منزل آمد و سرانجام در کنار مجسمه‌های رنگین‎اش چشم از دنیا فروبست.

نعمتی شریف سال ۱۳۲۶ در شهر قائم شهر متولد و بعدها در رشته مجسمه‌سازی از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد. وی سپس در سال ١٣۵۴ به استخدام مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان طراح و سازنده عروسک‎های نمایشی در آمد. نعمتی شریف که طراحی و ساخت عروسک‎های ۵٨ پروژه نمایشی و غیرنمایشی برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و صدا وسیما را در کارنامه فعالیت‎های خود ثبت کرده، دانشجویان بسیاری را با تدریس در مجتمع دانشگاهی هنر، دانشگاه تهران، دانشکده تئاتر و سینما، دانشکده سوره و دانشگاه آزاد آموزش داده است.

مراسم تشییع این هنرمند پیشکسوت فردا (چهارشنبه) ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه از مقابل خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

 پیام تسلیت مدیر مرکز هنرهای نمایشی به مناسب درگذشت نعمتی شریف

مدیر مرکز هنرهای نمایشی، طی پیامی درگذشت هنرمند فرهیخته استاد بیژن نعمتی شریف را به خانواده آن مرحوم و جامعه هنری تسلیت گفت. در بخشی از پیام تسلیت ‘قادر آشنا’ آمده است: آغاز سفر ابدی هنرمند ارجمند و پیشکسوت عرصه نمایش عروسکی، استاد بیژن نعمتی شریف؛ وسعت سنگینی از درد و دریغ را به همراه آورده. هر چند تا هنر نمایش، جلوه می‌کند، یاد و نام او به نیکی، زنده می‌ماند اما خانواده شکیبا و محترمش که همواره در آفرینش‌ها و بالندگی‌های مؤثرش، یار و پشتوانه استوارش بوده‌اند را تسلیت می‌دهیم و به زیر بار اندوه ایشان و همراهانش در جامعه هنری، شانه می‌سپاریم.

پیام مبارک یونیمای ایران به مناسبت درگذشت نعمتی شریف

هیات مدیره مبارک یونیمای ایران به مناسبت درگذشت استاد بیژن نعمتی شریف پیام تسلیتی صادر کرد. در متن پیام تسلیت مبارک یونیمای ایران آمده است: بیژن نعمتی شریف، استاد برجسته تئاتر عروسکی، نقاشی و مجسمه سازی درگذشت. وی بیش از چهار دهه درخدمت جامعه هنری کشور بود. آثار هنری وی بویژه عروسک‎‎هایش در نمایش‎های عروسکی هرگز از یادها نمی‎رود. بی شک او یکی از بنیان‎گذاران تئاتر عروسکی معاصر ایران است. درگذشت این استاد پرکار و با اخلاق را به جامعه هنری کشور تسلیت می‎گوییم.

b_550_300_16777215_00___images_stories_life_4_2.jpg

 

(Visited 94 times, 1 visits today)