ممکن است کشور استرالیا با داشتن مردمی با مهارت ها و قابلیت های وسیع ورزشی افتخار کند، اما یک مطالعه جدید حاکی از آن است که اغلب کودکان استرالیایی برای دویدن، پریدن و گرفتن توپ دچار مشکل هستند.

بر اساس یک تحقیق توسط دانشمندان دانشگاه سیدنی مشخص شده است که کودکان ۷ ساله استرالیایی مهارت مناسب سن خود را به منظور دویدن، پریدن و گرفتن توپ ندارند. هاردی لوئیس استاد دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه سیدنی گفت: بسیاری از کودکان استرالیایی فاقد مهارت دویدن و پریدن هستند، لذا برای به دست آوردن این مهارت های خاص نیاز به آموزش دارند.

این مطالعه که داده‌های ۸ هزار کودک بین سنین ۵ تا ۱۶ ساله را از سال ۲۰۰۰ تا کنون تجزیه و تحلیل کرده است نشان می دهد، دختران استرالیایی نسبت به پسران این کشور در مهارت های جنبشی همچون دویدن و پریدن بهتر عمل می کنند و در مقابل، پسران استرالیایی در ورزش های توپی همچون لگد زدن به توپ و مهار آن تسلط دارند.

تنها ۵ درصد از دختران قادر هستند به درستی به توپ لگد بزنند (از لحاظ تکنیکهای بازی فوتبال و دیگر بازی های توپی). به طور کلی ۳۰ درصد از کودکان بین سنین ۹ تا ده ساله عملکرد حرکتی بسیار ضعیفی دارند. هاردی گفت: دلیل کلیدی عملکرد ضعیف در این ورزش ها این است که کودکان استرالیایی در دبستان معلم ورزش ندارند و این مهارت ها را نیز نمی توانند از طریق والدین خود کسب کنند.

وی در ادامه گفت: درست است که کودکان استرالیایی بعد از سنین دبستان، در راهنمایی و دبیرستان این مهارت ها را می آموزند اما این آموزش خلاء عدم توانایی آنها در سنین دبستان را به هیچ وجه پر نمی کند و همین امر باعث کاهش اعتماد به نفس کودکان در مراحل بعدی زندگیشان می شود. این گروه از دانشمندان اعتقاد دارند که دولت استرالیا توجه کافی به مهارتهای کودکان نمی کند و همین امر مشکلات بهداشتی و سلامتی زیادی همچون بیماری های قلبی و دیابت علاوه بر کاهش اعتماد به نفس این کودکان در آینده در پی خواهد داشت.

منبع:

http://www.nation.com.pk/pakistan-news-newspaper-daily-english-online/entertainment/30-Jul-2012/australian-kids-can-t-run-jump-throw-study

(Visited 68 times, 1 visits today)