b_550_300_16777215_00___images_stories_life_small_school_children.jpg

تعداد کودکان اروپایی که زبان‌های خارجی را در مدرسه می‌آموزند روز به روز در حال افزایش است.

کمیسیون اروپا هفته گذشته اعلام کرد که کودکان ۶ تا ۹ ساله در اروپا باید شروع به یادگیری زبان‌های خارجی کنند. بسیاری از کشورها سن یادگیری اجباری زبان‎های خارجی را در طی ۱۵ سال گذشته پایین آورده‌اند و برخی از آنها این سن را به سنین قبل از مدرسه رفتن تقلیل داده‌اند. به عنوان مثال، جامعه آلمانی زبان بلژیک، یادگیری زبان‎های خارجی را برای کودکان ۳ ساله به بالا اجباری کرده است.

بر اساس گزارش موسسه آموزش اروپا در سال ۲۰۱۲ زبان انگلیسی اکنون تقریبا در تمام کشورهای اروپایی علاوه بر زبان اصلی آن کشور خاص ندریس می‌شود. «آندرولا واسیلیو» کمیسر آموزش و پرورش و فرهنگ جوانان در اتحادیه اروپا می‎گوید: «تنوع زبانی و فرهنگی یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد اروپا است، کوتاهی راه بین کشورها نیز دلیلی افزون برای لزوم یادگیری زبانی غیر از زبان کشوری که فرد در آن زندگی می‎کند است. یادگیری زبان ارتباط بین ملت‎ها و کشورها را تسهیل می‌کند، باید افراد را به داشتن دیدی فراتر از زبانی که با آن تکلم می‌کنند تشویق کرد و لذت کشف زبانی دیگر را به آنها چشاند.»

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی سازمان آموزش و پرورش اتحادیه اروپا تعداد کشورهایی که در این منطقه جغرافیایی یادگیری زبان خارجی را برای کودکان اجباری می‌کنند همچنان در حال افزایش است. این گزارش متذکر شد که در سال‌های ۲۰۰۹_۲۰۱۰ بیش از ۶۰ درصد از کودکان دبستانی در کشورهای مختلف اروپایی زبانی غیر از زبان مادری‌شان را در مدرسه می‌آموختند، این در حالی‌ است که تنها ۱۴ درصد از کودکان دبستانی در سال‎های ۲۰۰۴-۲۰۰۵ زبان دوم می‌آموختند. در ۳۲ کشور اروپایی زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم به کودکان آموخته می‌شود. اتحادیه اروپا کلاس‌های تخصصی برای معلمانی که باید زبان‌های خارجی را در مدارس به کودکان بیاموزند برگزار می‌کند.

این معلمان حداقل باید یک ماه در کشوری که خواهان تدریس زبانش به دانش‌آموزان هستند اقامت کنند. به اعتقاد این اتحادیه معلمان علاوه بر کسب دانش لازم به منظور آموزش گرامر و لغات زبان خارجی به دانش‌آموزان باید به اندازه کافی با فرهنگ کشوری که زبانش را تدریس می‎کنند هم آشنایی یابند.

منبع: http://finchannel.com/Main_News/B_Schools/116519_Children_in_Europe_start_learning_foreign_languages_at_an_increasingly_early_age

 

(Visited 59 times, 1 visits today)