باشگاه‎های فوتبال حاضر در رقابت‎های امسال جام باشگاه‌های آسیا تنها به حدف قهرمانی با هم رقابت نخواهند کرد. طبق اعلام سازمان کشاورزی و غذای سازمان ملل، فائو، این دوره مسابقات هدف مبارزه با گرسنگی را نیز دنبال می‌کند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا و فائو به امید تکرار تجربه موفقیت‌آمیز سال گذشته در جمع آوری بیش از ۴۰۰ هزار دلار، برای بار دیگر در راستای برنامه ۲۰۱۲ “فوتبال آسیا در مقابله با گرسنگی” به هدف جمع آوری بودجه برای پروژه‎های فائو و کمک به جوامع روستایی و فقیر آسیا همکاری می‎کنند.

آقای هیرویوکی کنوما، معاون دبیرکل فائو و نماینده منطقه‎ای این سازمان در آسیا و پاسیفیک خاطرنشان کرد: “مردم فقیر و گرسنه جهان دیگر نمی‎توانند در انتظار کمک بمانند. آنها نیازمند راه حل‎های فوری و پایدار هستند که به آنها برای تغذیه کمک کند.”

او افزود: “فوتبال راهی بسیار خوب برای تشویق مردم برای همیاری و ایجاد تغییر است.”

طرفداران هشت تیم فوتبال باقی مانده در پلی‎آف لیگ قهرمانی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان بخشی از این برنامه تشویق به اهدای کمک در حمایت از پروژه‎های فائو می‎شوند. این پروژه‎ها که مواردی نظیر بهبود تغذیه کودکان مدرسه‎ای بوتان، یک باغ مدرسه برای افزایش درآمد از محل کاشت بامبو در تایلند را در بر می‎گیرد با هزینه نسبتا کم عملی می‎شود و در عوض تاثیر زیادی در روند مقابله با گرسنگی در آسیا دارد؛ جایی که بیش از نیمی از مردم گرسنه دنیا در آن زندگی می‎کنند.

سرپرست کنفدراسیون فوتبال آسیا می‎گوید: “کنفدراسیون و فوتبال آسیا به‎طور کامل از کمپین فوتبال آسیا در برابر گرسنگی حمایت می‎کنند و افتخار داریم که با فائو برای افزایش آگاهی درباره اهمیت پایان دادن به گرسنگی همکاری کنیم.”

مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا، مهم‎ترین رقابت‎های فوتبال قاره در سطح باشگاهی از امروز، ۱۹ سپتامبر آغاز شده و دور نهایی آن در روزهای آغازین ماه نوامبر برگزار خواهد شد تا یکی از باشگاه‎ها تاج قهرمانی آسیا را بر سر گذارد.

تیم‎های حاضر در این دوره رقابت‎ها عبارتند از: اولسان هیوندای (کره جنوبی)، گوانگ ژو اورگراند (چین)، سپاهان (ایران)، آدلاید یونایتد (استرالیا)، الاهلی، الهلال و الاتحاد (عربستان سعودی) و بونیودکور (ازبکستان).


(Visited 51 times, 1 visits today)