koodakeeynaki

 

دهمین کتابخانه دیجیتال گویا ویژه کودکان کم‎بینا و نابینا به همت شرکت سامسونگ در کرمانشاه آغاز به کار کرد.

این کتابخانه با همکاری اداره کل کتابخانه‎های عمومی استان کرمانشاه و شرکت سامسونگ تجهیز و برای خدمات‎دهی به کم‎بینایان و نابینایان رده‎های سنی کودک و نوجوان آماده شده است.

کتابخانه خاتم الانبیاء دهمین کتابخانه در سطح کشور است که توسط کمپین کودکان امید سامسونگ و با تجهیزات کامل برای نابینایان راه‎اندازی شده است.
سالن این کتابخانه با ۴٠ متر زیر بناء و با تجهیز به دستگاه‎های به‎دید، برجسته‎نگار و کامپیوتر جهت پخش فایل‎های صوتی و همچنین محلی برای آموزش و بازی کودکان تجهیز شده است.

شرکت سامسونگ طی طرح کودکان امید، بخشی از درآمد بازارهای هدف خود را صرف انجام امور عام‎المنفعه و خیریه می‎کند و به اجرای برنامه‎هایی در بخش‎های محیط زیست، تجهیز مدارس مناطق کمتر برخوردار و همچنین تجهیز کتابخانه ویژه کودکان و نوجوانان کم‎بینا و نابینا می‎کند.

تاکنون ۱۰ کتابخانه گویا در ۱۰ شهر ایران برپا شده است. کتاب‎های این کتابخانه شامل کتاب‎های صوتی و بریل هستند که کتاب‎های صوتی آن با مشارکت مردم تهیه شده است. بهره‎برداری از این کتابخانه‎ها و محتوای موجود در آن‎ها با نظارت و هماهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان‎های مردم‎نهاد فعال در زمینه نابینایان، انجمن نابینایان ایران، انجمن خزانه و عصای سفید انجام می‎گیرد.

(Visited 118 times, 1 visits today)