طرح «دیوار ۴٧» با دعوت از پزشکان کودک برای پیوستن به طرح «یاران دیوار ۴٧» و درمان رایگان کودکان مبتلا به سندرم داون وارد بخش دیگری از فعالیت خود می‎شود.

به گفته دکتر آزاده عباس‎زاده، بنیانگذار «دیوار ۴٧»، هدف طرح «یاران دیوار ۴٧» تشویق پزشکان سراسر کشور برای معاینه رایگان کودکان مبتلا به سندرم داون است.

طرح «دیوار ۴٧» با هدف افزایش آگاهی مردم درباره این کودکان و نیازهای‎شان از حدود ۶ ماه پیش آغاز شده است. در این طرح دیوارهایی در داخل شهرها به کودکان مبتلا به سندرم داون اختصاص داده می‎شود تا هر آنچه این کودکان در فکر و ذهن‎شان دارند در برابر همگان بر روی دیوار به نمایش بگذارند. این طرح اکنون هدف دیگری را نیز دنبال می‎کند: بهره‎مند کردن کودکان مبتلا به سندرم داون از معاینه رایگان در سراسر کشور. افراد سندرمِ داون نیازمند داشتن امکانات بهداشتی و درمانیِ ویژه و ارزیابی‎های دوره‎ای تکمیلی هستند. این طرح از شانزدهم بهمن‎ماه از استان اردبیل آغاز شده است. نخستین پزشک متخصص کودکان که به این طرح پیوسته است، دکتر علیرضا پوستی از استان اردبیل است.

پزشکان علاقه‎مند به پیوستن به گروه «یاران دیوار ۴۷» می‎توانند برای دریافت آگاهی بیشتر و اعلام آمادگی با ایمیل دکتر آزاده عباس زاده مکاتبه کنند:

Azadeh.abbaszadeh@gmail.com

(Visited 60 times, 1 visits today)