مدیرکل آموزش و پرورش تهران می‎گوید: هرگونه گزارش تنبیه بدنی را در ٣ ساعت پیگیری می‎کنیم.

اسفندیار چهاربند در گفت‎وگو با مهر، در پاسخ به اینکه آیا برای معلمی که اقدام به تنبیه بدنی دانش‎آموزان می‎کند جریمه‎ای در نظر گرفته شده است، گفته است: برای این دسته از معلمان تشدید اجرای آیین‎نامه انضباطی را در نظر گرفته‎ایم.

او همچنین در پاسخ به اینکه اگر دانش‎آموزی در مدرسه از سوی معلم خود مورد آزار یا تنبیه قرار گرفت باید به چه فردی اطلاع دهد در حالی‎که ترس دارد، می‎گوید: این مورد چندین مرحله دارد. اول باید دانش‎آموز و خانواده و حتی شخص معلم به حقوق کامل خود واقف باشند تا بدانند در شرایط خاص و ایجاد هرگونه مشکل و چالش چه اقدامی انجام دهند. یک سال است داریم روی این آیین‎نامه انضباطی مطالعه می‎کنیم و هم اکنون اقدامات اجرایی آن در حال انجام است.

به گفته چهاربند والدین از طریق صندوق الکترونیکی سایت آموزش و پرورش می‎توانند گزارش دهند. این را هم باید اضافه کرد که هم اکنون هرگونه گزارش در مورد تنبیه بدنی در مدت ٣ ساعت و در مورد اخذ وجه غیرمجاز طی ٢۴ ساعت اقدام می‎شود.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران اضافه کرده است: اگر من سالی ٢٠ پرونده اخراج دانش‎آموز به دلیل مشکلات انضباطی داشته باشم خیلی بهتر از یک مورد تنبیه بدنی معلم است. برای همین اطلاع و آگاهی اجتماعی در این خصوص بسیار لازم و ضروری است. این‎را هم باید بگویم که معلمی که تنبیه بدنی کند در مرحله آخر اخراج می‎شود.

به گفته چهاربند از ابتدای امسال یازده مورد تنبیه بدنی و اخراج معلم ثبت شده است. 

(Visited 68 times, 1 visits today)