این برنامه‎ها با عنوان «درنگ بهار» و با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران و با مدیریت پروژه‌ هادی کمالی‌مقدم و مینا بزرگمهر از پنجم فروردین در باغ نگارستان برگزار می‌شود.

به گفته کمالی‌مقدم برنامه‌های ویژه «درنگ بهار» در دو بخش برپا می‌شود که بخش اجرایی آن از روز پنجم فروردین شروع می‌شود و تا دوازدهم فروردین هم ادامه دارد. در این هشت روز نقالی، موسیقی، پرفرومنس، نمایشی از‌ گروه «بتا» به سرپرستی امیر راد و نمایش و کارگاهی برای کودکان توسط هادی حسنعلی اجرا می‌شود.

او با اشاره به اینکه خودش با همکاری مینا بزرگمهر هم برنامه‌هایی را برای نمایش دارد، گفت: همچنین گروه نمایشی «زایش» برنامه‌ای را با نام «ماهی سیاه کوچولو» اجرا می‌کند که در آن کودکان سوار بر دوچرخه می‌شوند و رکاب می‌زنند و قصه‌ای محیطی را روایت می‌کنند. یکی دیگر از برنامه‌های بخش اجرایی «درنگ بهار» پخش فیلم‌های مستند است. در این بخش آثاری از چند مستندساز مانند فرهاد ورهرام،‌ فرشته جغتایی، ناهید رضایی، مانی میرصادقی،‌ مینا بزرگمهر و… با موضوع محیط زیست نمایش داده می‌شود.

طبق برنامه از پیش اعلام شده، اجرای نمایش کودک در باغ نگارستان صبح‌ها برگزار می‌شود‌ و شامل اجراهای تعاملی و بازی با کودکان است. همچنین در این مدت، تورهای گردشگری «کافه تهرون» به سرپرستی علیرضا عالم‌نژاد برپا خواهد بود. ضمن اینکه برگزاری بازارچه هنری از دیگر بخش‌های این رویداد فرهنگی هنری است.

«درنگ بهار» با دغدغه زیست محیطی‌، احترام به طبیعت و رابطه انسان و محیط‌زیست همزمان با روزهای آغازین سال جدید در باغ نگارستان که در شمال میدان بهارستان واقع شده است، برگزار می‌شود.

(Visited 70 times, 1 visits today)