محک در بین ۱۰ سازمان غیردولتی برتر دنیا قرار دارد.

آراسب احمدیان مدیرعامل موسسه محک، در مراسم «مهربانی با حمایت از کودکان مبتلا به سرطان»، ضمن اعلام این خبر گفت: کودکان مبتلا به سرطان ایران برای درمان، نیازی به اعزام خارج از کشور ندارند، چون پیشرفته‎ترین درمان در بیمارستان محک در داخل کشور انجام می‎شود.
به گفته احمدیان موسسه محک در سال ۲۰۱۳ به امتیاز ۵/۹۲ درصد دست یافت و در بین ۲۶۳ سازمان غیردولتی دنیا، حایز رتبه دهم شده است.
مدیر عامل محک این موسسه را سازمانی ثروتمند دانست و گفت: به جرات می‎گویم از آنجا‎که این سازمان بر پایه سرمایه اعتماد مردم شکل گرفته است واقعا سازمانی ثروتمند به شمار می‎آید.
به گفته احمدیان گردش مالی این موسسه در سال ۹۳ ، ۱۳۱ میلیارد تومان بوده که ۱۱۰ میلیارد تومان از این مبلغ برای ۹ هزار و ۵۰۰ کودک مبتلا به سرطان در ۳۲ بیمارستان کشور هزینه شده است. همچنین ۷۱۰ نیروی انسانی موظف، در سه نوبت در بیمارستان و همچنین ۳۰۰ نیروی داوطلب در موسسه محک فعالیت می‎کنند.
مراسم «مهربانی با حمایت از کودکان مبتلا به سرطان»، شب گذشته در محل کانون وکلای دادگستری مرکز با حضور جمعی از هنرمندان عرصه موسیقی و سینما، تئاتر و تلویزیون و نیز وکلای دادگستری برگزار شد.

دکتر علی نجفی توانا نیز در این مراسم طی سخنانی تکلیف زندگی اجتماعی را به دو گروه تکلیف چگونه زیستن (همراه با ضمانت اجرایی بیرونی) و تکلیف نانوشته (بدون ضمانت اجرایی بیرونی) تقسیم‎بندی کرد: چگونه زیستن در حقیقت همان تکالیف و مواردی است که براساس قانون برعهده هر یک از افراد جامعه نهاده شده است و ضمانت اجرایی بیرونی دارد اما تکلیف دیگری به صورت نانوشته و بدون ضمانت اجرایی بیرونی وجود دارد که هیچ قانونی جز انسان‎گرایی انسان‎ها از آن حمایت نمی‎کند.

دکتر نجفی توانا حمایت از همگنان و همنوعان بدون ترس قانونی را لذتی بزرگ خواند و گفت: این نوع حمایت در حقیقت نشانه زنده بودن ما است و براساس آنچه که در زندگی امروز مشهود است، هر چه انسان فرهیخته‎تر و با حس وظیفه انسانی بیشتر باشد، نسبت به انجام خدمات و وظیفه در برابر همنوعان، خود را بیشتر مسئول می‎داند.
دکتر نجفی توانا حاکمیتی را موفق دانست که از جلب مشارکت مردمی بیشتری برخوردار باشد و یکی از راه‎های جلب مشارکت‎های مردمی را حمایت از نهادهای مدنی بیان کرد.
رییس کانون وکلای دادگستری مرکز ابراز امیدواری کرد، رییس جمهوری در جهت حقوق شهروندی و نهادهای مدنی زمینه‎ای ایجاد کند تا هر ایرانی در یک نهاد مدنی فعالیت داشته باشد.
دکتر نجفی توانا گفت: از دولت تقاضا می‎کنم اگر قصد توفیق در انجام رسالت دارند، از نهادهای مردمی مانند خانه هنرمندان، کانون وکلا، موسسات خیریه و غیره بیشتر حمایت کنند.
به گفته دکتر نجفی توانا در سال‎های اخیر با پدیده آزادی‎خواهی مواجه اما در عین حال قربانیان آزادی و آزادی‎خواهان بسیاری را شاهد بودیم، یکی از این قربانیان آزادی بیمارانی هستند که براثر تحریم دارویی از سلامت محروم می‎مانند و قربانی می‎شوند.
او با اشاره به تحریم برخی داروها در کشورمان گفت: براساس کدام اسناد بین‎المللی و قوانین حقوق بشری مردم یک کشور را از ارسال دارو که ضمانت سلامت آنها است، محروم می‎کنند و به چه عنوانی کودکان بیمار خصوصا مبتلا به سرطان که نیازمند دارو هستند را مورد هدف قرار می‎دهند.

(Visited 78 times, 1 visits today)