ازدواج و اعتیاد زود هنگام در ایران. آمار نگران کننده است و انگار هشدارهای مقامات مسوول و رسانه‎ها در این باره به تنهایی کافی نیست.

شهیندخت مولاوردی،‌ معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده که در گفت‎وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به بیان عملکرد خود در این نهاد می‎پرداخت با اشاره به ازدواج برخی از دختران پیش از رسیدن به سن قانونی گفت: «در یکی، دو سال اخیر آمار نگران کننده‌ای از ازدواج دختران پیش از رسیدن به سن قانونی و ثبت آنها به دست ما رسیده است و حتی شاهد ازدواج دختران کمتر از ۱۰ سال نیز بوده‌ایم که بیشتر این ازدواج‌ها در مناطق مرزی به علت فقر اتفاق می‌افتد. در این شرایط از وزارت دادگستری خواسته‌ایم گزارشی درباره ازدواج دختران در زیر سن قانونی به ما ارایه دهد. »

مولاوردی در بخش دیگری از سخنانش به آمار تکان‎دهنده اعتیاد در دختران اشاره کرد و گفت: «در حال حاضر سن اعتیاد دختران به ۱۳ سال رسیده است و شاهد تغییر الگوی مصرف مواد از سوی آنان از مواد سنتی به مواد صنعتی و روانگردان هستیم. این تغییر نشان دهنده آن است که دختران به دنبال شادی و نشاط هستند چرا که افسردگی یکی از دلایل گرایش به اعتیاد محسوب می‌شود.»

(Visited 83 times, 1 visits today)