انجمن غیر انتفاعی یلدایاران مهر که به صورت تخصصی به بهبود سلامت و کیفیت زندگی کودکان و مادران زندانی می‎پردازد با صدور اطلاعیه‎ای از عموم مردم دعوت کرد تا به پروژه ارتقای سطح سلامت کودکان-مادران زندانی بپیوندند.

در این اطلاعیه آمده: قوانین داخلی ایران مانند بسیاری دیگر از کشورها به مادران اجازه می‌دهد تا کودکانشان را تا دو سال همراه خود نگاه دارند. اما اطلاعات و روایت‎های رسمی از شرایط نامناسب این کودکان حکایت می‌کند. با کمک به این کودکان، می‎توان به داشتن جامعه‌ای سالم‎تر امید بست. جامعه‌ای که در آن، حقوق کودک رعایت می‌شود، چرخه جرم شکسته می‌شود و نسل سالم‎تری پا به عرصه‌های اجتماعی می‌گذارد.

راه حل پیشنهادی

کمک به ارتقای سطح سلامت کودکان و مادران زندانی (کودکانی که به هر دلیل با مادرانشان در زندان به سر می‌برند) آسیب‌های بودن در محیط زندان را کاهش می‌دهد. اما طراحی دقیق مداخله‎ای که نیازهای این کودکان را رفع کند، مطالعه‎ای دقیق و کارشناسانه نیاز دارد.

در حال حاضر موسسه یلدایاران مهر، با همکاری سازمان زندان‌ها، زمینه ارتقای سطح سلامت کودکان در یکی از زندان‎های کشور را فراهم آورده است. در این مرحله به مطالعه، نیازسنجی و تحیل داده‎ها برای تدوین نیازهای کودکان-مادران زندانی پرداخته خواهد شد.

دست‎آورد

پس از مهلت در نظر گرفته شده برای مرحله نیازسنجی، اطلاعات جامعی در مورد وضعیت سلامت کودک-مادر زندانی در زندان نمونه مورد نظر به دست خواهد آمد. این اطلاعات علاوه بر این‎که کمک می‌کنند تا قدم‌های اجرایی برای تامین نیازهای اساسی این افراد و انجام مداخلات مورد نیاز برای ارتقای سطح سلامت کودک-مادر زندانی قابل پیش‎بینی باشد، برای اجرای طرحی کلان در سطح کشور هم یاری‎رسان خواهد بود.

حمایت از کودک-مادر زندانی

برای حمایت مالی از پروژه، می‌توانید کمک‎های مالی خود را شامل بسته‎های ۵۰ هزار، ۱۰۰ هزار و ۲۵۰ هزارتومانی به شماره حساب انجمن یلدایاران مهر: ۸۷۳٫۸۱۰٫۲۰۷۶۷۷۷٫۱، بانک سامان شعبه کریم خان زند واریز کنید.

شماره شبا IR450560087381002076777001 نیز برای همراهانی که از خارج از ایران علاقه‌مند به مشارکت در پروژه هستند قابل استفاده است.

دوستان خارج از ایران، در صورت تمایل می‌توانند کمک مالی خود را با مکاتبه با موسسه در اختیار موسسه قرار دهند.

لطفا پس از واریز پول، اطلاعات مربوط به میزان و تاریخ واریز را با ایمیل (royaa.nri@gmail.com) اطلاع رسانی کنید. (برای متوقف کردن دریافت اطلاعات تکمیلی، در انتهای ایمیل بنویسید: Hasn’t Subscribed)

 

(Visited 77 times, 1 visits today)