ترجمه: الفبا//

از اولین شخصیت لگو که بر روی ویلچیر نشسته است، در نمایشگاه‌ اسباب‌بازی در نورمبرگ و لندن رونمایی شد. این شخصیت یک کلاه عرقچین بر سر دارد و یک سگ همیار نیز در کنارش است و هر دو در کنار شخصیت‌های متفاوتی از جمله کنار یک بستنی‌فروش، چند نفر که به پیک‌نیک آمده‌اند، دوچرخه‌سوار و غیر دیده می‌شوند.

لگو که اخیرا متهم به نداشتن تنوع در اسباب‌بازی‌هایش شده بود این قدم بزرگ را برای پاسخ به این اتهام برداشت. کمپین «اسباب‌بازی‌هایی شبیه من» که سال گذشته پایه‌گذاری شده و بیش از ۲۰ هزار نفر آن را آنلاین امضا کرده‌اند، طی جلسات فشرده با مدیران شرکت لگو، توانستند آنها را قانع کنند که از شخصیت‌هایی با نیازهای ویژه نیز در تولیداتشان استفاده کنند.
ربکا اتکینسن از پایه‌گذاران این کمپین در دسامبر ۲۰۱۵ برای گاردین نوشته است: «این شرکت ۱۵۰ میلیون کودک با نیازهای ویژه را از دایره شخصیت‌های خود حذف کرده است چون نتوانسته تولیداتی که تصویری مثبت از این گروه را نشان دهد، ارایه دهد. این مساله تنها مربوط به دسترسی افراد با نیازهای ویژه به اسباب‌بازی‌هایی شبیه خود یا رقم فروش نیست بلکه این مساله درباره تغییر برداشت فرهنگی نسبت به این کودکان است. مهم است که شرکت‌هایی مانند لگو از قدرت نفوذ خود برای ایجاد تاثیر مثبت استفاده کنند.»

لگو ابتدا با دیدگاه اتکینسن مخالفت کرد و گفت زیبایی سیستم لگو در این است که کودکان می‌توانند انتخاب کنند چگونه از قطعاتی که در اختیارشان است برای ساختن داستان‌های خود استفاده کنند. اما رونمایی این اسباب‌بازی جدید نشان داد که آنها تغییر موضع داده‌اند.

***

منبع

(Visited 233 times, 1 visits today)