ترجمه: الفبا//

وزیر توسعه امور زنان و کودکان هند از تلاش کشورش برای مقابله با قاچاق گسترده انسان در هند و همسایگان این کشور نظیر نپال، بنگلادش و پاکستان خبر داد.

مانکا گاندی که در یک کنفرانس با محوریت سرپرستی کودکان یتیم سخنرانی می‌کرد، گفت: دولت هند اکنون در حال اتخاذ برخی سیاست‌ها با هدف جلوگیری از قاچاق زنان و کودکان در این کشور است.
ما این موضوع را در کابینه بررسی کرده‌ایم و ماه گذشته نیز با تمام سازمان‌های غیردولتی فعال در این زمینه از کشورهای پاکستان، نپال و بنگلادش تشکیل جلسه دادیم.
هفته آینده نیز یک نشست دیگر با محوریت این موضوع برگزار خواهد شد و ما ایده‌های خود را با یکدیگر در میان خواهیم گذاشت. این راهکارهای ویژه در ماه جاری عملیاتی خواهند شد.
دفتر امور جرایم و مواد مخدر سازمان‌ملل، شرق و جنوب آسیا را به ترتیب در مقام‌های اول و دوم فعالیت قاچاقچیان انسان قرار داده است.
بر اساس اعلام اداره آمار جرایم ملی هند، تنها در سال ۲۰۱۴ بیش از ۵ هزار و ۴۶۶ مورد قاچاق انسان در این کشور گزارش شده که رشد ۹۰ درصدی را نسبت به سال‌های گذشته نشان می‌دهد.
این در حالی است که برخی کارشناسان و فعالان حقوق بشر این آمار را تنها بخش کوچکی از فعالیت گسترده باندهای زیرزمینی قاچاق انسان در جنوب آسیا توصیف می‌کنند.
روزنامه «سان» انگیس در گزارش ماه جاری خود از فعالیت گسترده باندهای قاچاق فروش کودکان یتیم از کشورهایی همچون نپال و هند به خانواده‌های متمول انگلیسی پرده برداشته بود.
«ترزا می» وزیر کشور انگلیس در پی انتشار این گزارش، تحقیق پلیس و آژانس ملی جنایی (NCA) را در این زمینه خواستار شده بود.
این در حالی است که برخی منابع خبری، قاچاق کودکان از خانواده های فقیر ایالات مرزی «بهار» و «اوتار پرادش» هند را امری عادی تلقی کرده و آن را به زلزله مهیب سال گذشته نپال ارتباط می‌دهند.
زمین لرزه ۷٫۸ ریشتری آوریل ۲۰۱۵ میلادی در نپال نزدیک به ۹ هزار کشته برجای گذاشت و با انسداد گذرگاه تعیین‌کننده در مرز این کشور با هند، یک میلیون نفر را برای تامین نیازهای اولیه زندگی خود دچار مشکل کرد.

 

منبع: رویترز

(Visited 67 times, 1 visits today)