خانواده آتنا اصلانی، دختر بچه هفت ساله‌ای که در پارس آباد مغان مورد آزار جنسی قرار گرفته و به قتل رسیده است، از هنرمندان خواسته‌ است تا برای شکایت از امیرحسین مقصودلو (خواننده رپ معروف به تتلو) از آنها حمایت کنند. تتلو که به «فعال اصولگرا» معروف شده است، پس از انتشار خبر قتل آتنا اصلانی در نوشته‌ای در اینستاگرام، دلیل وقوع این قتل را بی حجابی این دختر هفت ساله دانسته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان با انتشار خبر شکایت خانواده اصلانی از امیر تتلو، ویدئویی را منتشر کرده است که در آن افراد حاضر در خانه خانواده اصلانی، درباره نوشته او صحبت می‌کنند و از هنرمندان می‌خواهند تا با جمع کردن امضا در طرح شکایت به آنها کمک کنند.

در مقابل اما جریانی که زنان یا قربانیان را در مورد وقوع تجاوز مقصر می‌داند، بر ضرورت حفظ حجاب (در ایران حجاب اجباری) تاکید کرد و «پوشش نامناسب» و «بی‌حجابی» را باعث خشونت و حتی قتل و تجاوز خواند.

بحث و جدل‌ها در فضای مجازی درباره این موضوع معمولاً با این استدلال‌ها همراه شد که در ایران شمار وقوع تجاوز به پسربچه‌ها کم نیست، در حالی که در این مورد اساساً مسأله حجاب منتفی است. برخی کاربران حتی مسأله «تجاوز به حیوانات» را که در برخی رساله‌ها با عنوان «احکام رابطه با حیوانات» به آن پرداخته شده است مطرح کردند.

اما امیر تتلو در مطلب خود در اینستاگرام، درباره این موضوع نوشته بود: «تصویراى لعنتى! تصمیماى شهوتى! من جغد بیدارى بودم که همه فقط تردم (طرد) کردن!! اینها گناه پدر و مادر و بد حجابى هستن. صد دفعه گفتم حجاب مهمه حتى واسه بچه‌ى کوچیک. والله به خدا این بچه اگه حجاب داشت شهوت و چشم بد دنبالش نمیوفتاد مردم!! چشماتون رو باز کنید. جورى که بچه‌هاى امروز حرف میزنن و برخورد میکنن یعنى به تکامل ذهنى رسیدن و باید حجاب داشته باشن تا در خطر نباشن.»

این اما تنها مطلب او درباره این موضوع نبود و او در نوشته‌های دیگری هم به این مسأله پرداخت که شمار زیادی از تعقیب‌کنندگانش آنها را پسندیده بودند اما اعتراض‌ها هم چشمگیر و گسترده شد.

در یک مورد از این اعتراض‌ها، سردار آزمون، بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در پستی اینستاگرامی نوشت: «… من به عنوان ترکمن که ترک و ترکمن یکی هستش واقعاً از قتل آتنا جان ناراحت شدم و دلم شکست. ولی شما که میگین ترک غیرتی‌ام چطوری می‌گی به خاطر بی حجابی اینجوری شده… غیرت رو باید از شماها یاد گرفت!»

تتلو و طرفدارانش اما سردار آزمون و دیگر منتقدان را به «بی غیرتی» متهم کردند، گرچه شمار در این گیر و دار شمار طرفداران امیر تتلو و پسندیده شدن پست‌هایش ریزشی چشمگیر داشته است. کمپینی هم برای «ریپورت کردن» صفحه امیر تتلو در اینستاگرام به راه افتاده است.

***

منبع

(Visited 132 times, 1 visits today)