کمک به اقتصاد جهان با پایان‌دادن به ازدواج کودکان

پایان‌دادن به ازدواج کودکان می‌تواند ۴هزار میلیارد دلار به اقتصاد جهان کمک کند. رشد جمعیت را کنترل کرده و زندگی میلیون‌ها زن جوان را در سراسر جهان تغییر دهد.

بر اساس مطالعه‌ای که بانک جهانی و مرکز بین‌المللی مطالعات زنان انجام داده‌اند ریشه‌کن کردن ازدواج کودکان می‌تواند برای اقتصاد دولت‌ها مفید باشد و دختران جوان را قادر می‌سازد تحصیلات خود را تکمیل کنند و در شغل‌های مناسب‌تری مشغول کار شوند.

ازدواج کودکان نه تنها سالانه بر زندگی ۱۵ میلیون دختر تاثیر مخرب دارد بلکه بر توسعه اقتصادی کشورهایی که این دختران در آنها زندگی می‌کنند هم تاثیر منفی دارد. به همین دلیل ضرورت دارد دولت‌ها و دیگر سیاستگذاران، انرژی بیشتری را صرف این موضوع کنند و با اختصاص منابع لازم به معضل ازدواج کودکان تا سال ۲۰۳۰ پایان دهند.

بر اساس این تحقیق با پایان‌دادن به معضل ازدواجِ کودکان در جهان می‌توان به از بین‌رفتن فقر کمک و امیدوار بود که تمامی دختران به آینده‌ای روشن‌تر دسترسی داشته باشند.

اگرچه ازدواج کودکان در جهان روندی کاهشی پیدا کرده اما همچنان در هر ۲ ثانیه یک دختر زیر ۱۸ سال ازدواج می‌کند. کشور نیجر از بالاترین نرخ ازدواج کودکان برخوردار است که رقم آن ۷۶ درصد اعلام شده است. در هند نیز بیش از ۲۶ میلیون دختر پیش از سن ۱۸ سالگی ازدواج کرده‌اند.

در میان ۲۵ کشوری که بالاترین نرخ ازدواج کودکان را دارند یک پنجم زنان ۱۸ تا ۲۲ ساله پیش از سن ۱۸ سالگی صاحب اولین فرزند خود می‌شوند.

***

منبع

(Visited 250 times, 1 visits today)